ארז שלום,
לא הצלחתי להבין עם איזה פלס אני צריך לבצע את בדיקה הגליות על גבי הטיח, פלס 30ס"מ 60ס"מ או 100ס"מ?
גל שלום,
קיימים שני תקנים אשר עוסקים בבדיקת גליות של טיח, תקן 789 (2013) שעוסק בסטיות בבניינים ותקן ישראלי 1920.2 שעוסק בהשמת טיח.
על פי תקן ישראלי 789 טבלה 2 : נקודות המדידה עם הסטייה המותרת הם 30 ס"מ ו 100 ס"מ עם סטיות של 4 מ"מ ו 5 מ"מ בתאמה.
על פי תקן ישראלי 1920.2 נספח א: הנ"ל מאמת את הכתוב בתקן ישראלי 789, לא מאמת השימוש בפלס של 60 ס"מ כפי שכתוב בהגדרת הגליות בהגדרה 1.3.10
נציין שתקן 789 לפני 2013 לא נתן את האפשרות לבדוק בהגדרתו בפלס של 60 ס"מ.
לשאלות נוספות
אשמח להיות לך לעזר.
הבנתי, תודה על מענה מהיר ומפורט